Klantenservice
0
Sluiten

Categorieën

Filters

      Algemene voorwaarden

      Algemene voorwaarden Brada Verpakkingen
      Inhoudsopgave:
      Artikel 1 - Definities
      Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
      Artikel 3 - Toepasselijkheid
      Artikel 4 - Het aanbod
      Artikel 5 - De overeenkomst
      Artikel 6 - Herroepingsrecht
      Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
      Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
      Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
      Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
      Artikel 11 - De prijs
      Artikel 12 - Nakoming en extra garantie
      Artikel 13 - Levering en uitvoering
      Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
      Artikel 15 - Betaling
      Artikel 16 - Klachtenregeling
      Artikel 17 - Geschillen
      Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

       

      Artikel 1 - Definities

      In deze algemene voorwaarden hanteren wij de volgende definities:
      1. Aanvullende overeenkomst: hier is er sprake van een overeenkomst waarbij de
      consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een
      overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de
      ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen
      die derde en de ondernemer;                                                                                    2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
      herroepingsrecht;
      3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband
      houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
      4. Dag: hiermee bedoelen wij een kalenderdag;
      5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
      6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van
      zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
      7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook e-mail - dat de
      consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is
      gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende
      een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die
      ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
      8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te
      zien van de overeenkomst op afstand;
      9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale
      inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
      10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de
      consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop
      op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten
      van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer
      technieken voor communicatie op afstand;
      11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen
      Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te
      worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht
      heeft;
      12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het
      sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in
      dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

      Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer


      Jacquin Brada
      Zijdepark 19 te Ouderkerk aan den IJssel
      Telefoonnummer: 0180750440
      E-mailadres: [email protected]

      Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel:
      de gegevens over de toezichthoudende autoriteit.
      Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:
       de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;
       de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is
      toegekend;
       een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en
      aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.


      Artikel 3 - Toepasselijkheid


      1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en
      op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
      2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze
      algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld, via de website. Indien
      dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op
      afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de
      ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig
      mogelijk kosteloos worden toegezonden.
      3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van
      het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze
      algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking
      worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige
      manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit
      redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten,
      worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan
      worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische
      weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
      4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of
      dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van
      overeenkomstige van toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige
      voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest
      gunstig is.

      Artikel 4 - Het aanbod

      1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden
      geschiedt, wordt dit altijd nadrukkelijk in het aanbod/de offerte vermeld.
      2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden
      producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd
      om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als
      de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe
      weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke
      vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
      3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de
      rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.


      Artikel 5 - De overeenkomst


      1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het
      moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de
      daarbij gestelde voorwaarden.
      2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de
      ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van
      het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is
      bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
      3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende
      technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische
      overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument
      elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen
      in acht nemen.
      4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de
      consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en
      factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op
      afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de
      overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of
      aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
      5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud
      aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze
      door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een
      duurzame gegevensdrager, meesturen:
      1. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten
      terecht kan;
      2. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht
      gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het
      herroepingsrecht;
      3. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
      4. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud;
      voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling,
      aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
      5. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur
      heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
      6. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor
      herroeping. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van
      toepassing op de eerste levering.


      Artikel 6 - Herroepingsrecht


      Bij producten:
      1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product
      gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder enige opgave van redenen
      ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping,
      maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
      2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf
      door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft
      ontvangen, of:
      1. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag
      waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft
      ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het
      bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere
      producten met een verschillende levertijd weigeren.
      2. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de
      dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of
      het laatste onderdeel heeft ontvangen;
      3. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde
      periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste
      product heeft ontvangen.
      Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
      1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van
      digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14
      dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument
      vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en)
      verplichten.
      2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de
      overeenkomst.
      Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële
      drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
      1. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het
      herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de
      bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de
      vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
      2. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument
      heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke
      bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die
      informatie heeft ontvangen.


      Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd


      1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de
      verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is
      om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het
      uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en
      inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
      2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die
      het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan
      toegestaan in lid 1.
      3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de
      ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk
      verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.


      Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan


      1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de
      bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere
      ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
      2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde
      melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een
      gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden
      het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in
      acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
      3. De consument zendt het product terug met alle meegeleverde toebehoren, indien
      redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de
      ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
      4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het
      herroepingsrecht ligt bij de consument.
      5. De consument draagt te allen tijde de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het
      product.
      6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de
      verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed
      voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt
      tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat
      evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen
      op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de
      verbintenis.
      7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van
      water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt
      volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:
      1. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het
      herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor
      herroeping niet heeft verstrekt, of;
      2. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of
      levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft
      verzocht.
      1. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet
      op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
      1. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het
      beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
      2. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn
      toestemming; of
      3. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
      1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende
      overeenkomsten van rechtswege ontbonden.


      Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping


      1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische
      wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een
      ontvangstbevestiging.
      2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele
      leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde
      product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument
      hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen,
      mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de
      consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip
      eerder valt.
      3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument
      heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling
      is kosteloos voor de consument.
      4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de
      goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de
      duurdere methode niet terug te betalen.


      Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht


      De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht,
      maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van
      de overeenkomst, heeft vermeld:
      1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de
      financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de
      herroepingstermijn kunnen voordoen;
      2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare
      veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of
      diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk
      aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder
      leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de
      producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
      3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
      1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de
      consument; en
      2. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de
      ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
      1. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van
      personenvervoer;
      2. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de
      overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan
      voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
      3. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een
      bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
      4. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet
      geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of
      beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd
      zijn;
      5. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
      6. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet
      geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is
      verbroken;
      7. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere
      producten;
      8. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de
      overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en
      waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop
      de ondernemer geen invloed heeft;
      9. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de
      verzegeling na levering is verbroken;
      10. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
      11. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
      1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de
      consument; en
      2. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.


      Artikel 11 - De prijs


      1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de
      aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als
      gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
      2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de
      prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de
      ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze
      gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen
      richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
      3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn
      alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
      4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn
      alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
      a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
      b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag
      waarop de prijsverhoging ingaat.
      1. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw, tenzij
      anders aangegeven.


      Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie


      1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de
      overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van
      deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de
      overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien
      overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is
      voor ander dan normaal gebruik.
      2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra
      garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op
      grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de
      ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
      3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens
      toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde
      rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is
      in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.


      Artikel 13 - Levering en uitvoering


      1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in
      ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de
      beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
      2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar
      heeft gemaakt bij de bestelling.
      3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is
      vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch
      uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is
      overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling
      niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument
      hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument
      heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht
      op eventuele schadevergoeding.
      4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument
      betaald heeft onverwijld terugbetalen.
      5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer
      tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de
      ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is
      overeengekomen.


      Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging


      Opzegging:
      1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die
      strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of
      diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen
      opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
      2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt
      tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten,
      te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van
      daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één
      maand.
      3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
      o te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald
      tijdstip of in een bepaalde periode;
      o tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
      o altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf
      heeft bedongen.
      Verlenging:
      1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
      afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet
      stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
      2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is
      aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en
      tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie
      maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de
      verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
      3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld
      afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur
      worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn
      van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de
      overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren
      van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
      4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van
      dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement)
      wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of
      kennismakingsperiode.
      Duur:
      1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een
      jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand
      opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van
      de overeengekomen duur verzetten.


      Artikel 15 - Betaling


      1. Voor zover niet anders is vermeld in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden,
      dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14
      dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn
      binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst
      tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument
      de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
      2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene
      voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%.
      Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden
      aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de
      bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
      3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde
      betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
      4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze,
      nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de
      consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn
      betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-
      dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en
      is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten
      in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over
      openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5%
      over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten
      voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.


      Artikel 16 - Klachtenregeling


      1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en
      behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
      2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en
      duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de
      gebreken heeft geconstateerd.
      3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen
      gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar
      langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14
      dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de
      consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
      4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat
      vatbaar is voor de geschillenregeling.
      5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien
      de webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in
      onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot
      Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen.
      Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft
      via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing
      gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten
      behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke
      geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als
      consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een
      geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument
      betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om
      klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
      6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer
      schriftelijk anders aangeeft.
      7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer
      naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.


      Artikel 17 - Geschillen


      1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene
      voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.


      Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen


      Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten
      nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige
      wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op
      een duurzame gegevensdrager.

      - Algemene voorwaarden Brada verpakkingen

      Vergelijk 0

      Voeg nog een product toe (max. 5)

      Start vergelijking

      Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »